210211

hej.
i lördags insåg jag för sista gången, eftersom att jag egentligen alltid vetat men inte riktigt haft ett självklart själ att hata, hur fullkomligt tragiskt södertäljes nattliv är. okej början av kvällen var mysig, vi var hemma hos dinah, spelade spel, åt massvis och kollade lite på melodifestivalen. men sen tog vi det dumma beslutet att dra vidare ut...ingen av oss hade pengar, men vadå tänkte vi, man ska väl kunna ha kul utan alkohol?
min tjugolapp gick till att hänga in jackan, sen satt vi som tre panelhönor och blängde surt på alla som gav oss en blick. tydligen var det karokekväll också och en liten gubbe sprang runt och sjöng typ arvingarna..
sen gick vi upp för att dansa, men istället betraktade vi en polack som dansade lustigt för sig själv och ett par som porrdansade (de var typ de enda som dansade). då insåg jag hur tragiskt och smutsigt allt såg ut från ett nyktert perspektiv. har aldrig känt mig drygare någonsin. men jag orkade inte ens låtsas. en stor mansmage som blottades fick bägaren att rinna över.
sen drog vi hem med nattbussen och kallt var det! 20 minus. när jag hoppade av bussen så spang jag hela vägen hem, eftersom att jag har fått för mig att om jag går så kan jag helt plötsligt bli jättetrött och sen somna och frysa ihjäl. jag vet inte var jag har fått det ifrån. tror det var någon tidningsartikel. stört.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0